Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Strona Publicznej Szkoły Podstawowej nr 19 im. Bronisława Malinowskiego w Kędzierzynie-Koźlu

A A A

Szanowni Państwo, Nauczyciele, Rodzice, Uczniowie

Od 25 marca będą obowiązywały nowe zasady nauczania zdalnego. Zmiany zostały wprowadzone przez dwa rozporządzenia wydane 20 marca 2020r. Rozporządzenie przedłuża ograniczenie funkcjonowania placówek oświatowych do 10 kwietnia oraz określa funkcjonowanie szkoły w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID 19. 

Informuję, że od 25 marca do 10 kwietnia zadania szkoły będą realizowane z użyciem technik i metod kształcenia na odległość. 

Po uwzględnieniu potrzeb edukacyjnych, wieku uczniów, zaleceń medycznych odnośnie czasu korzystania z urządzeń, a także sytuacji rodzinnej dzieci ustalam co następuje;

  1. W klasach I-III praca będzie realizowana jak dotychczas, z tym że nauczycielki uczące w każdej klasie będą na bieżąco monitorowały zaangażowanie uczniów i dostosowywały treści i formy do sytuacji. Panie określą ponadto szczegółowo sposób konsultacji dla rodziców. Dopuszcza się tworzenie tzw. grup na komunikatorach.
  2. Klasy IV-VIII będą realizować zmodyfikowany, tymczasowy plan nauczania. Plan nauczania zawiera wszystkie przedmioty, których nauka może być realizowana i monitorowana zdalnie. Będzie wpisany do e-dziennika. Przedmioty takie jak plastyka, muzyka, w-f, technika, zajęcia rozwijające kreatywność realizowane będą poprzez zadania umieszczane na FB szkoły, jednak treści przekazywane do ćwiczeń/zadań będą koncentrowały się na realizacji podstawy programowej. Informacje na temat realizacji religii w odrębnym mailu przekażą ksiądz i katecheci. W podobny sposób skontaktują się z Wami nauczyciele informatyki.
  3. Nauczyciele przygotowując lekcje wezmą pod uwagę wiedzę o dostępnym dla uczniów sprzęcie oraz fakt, że samodzielne uczenie się jest przez uczniów dopiero kształtowane i rozwijane.
    Należy pamiętać o tym, że część uczniów przebywa poza domem, a dostęp do internetu ma za pośrednictwem rodziców.
  4. Nauczyciele zmodyfikują programy nauczania, koncentrując się na twórczej i ciekawej realizacji podstawy programowej.
  5. Nauczyciel sam dobiera metodę pracy zdalnej, biorąc pod uwagę umiejętności własne, zasoby sprzętowe uczniów oraz rekomendowane przez MEN i ośrodki związane z oświatą  platformy edukacyjne. Nauczyciel informuje ucznia i rodziców o ustalonych przez siebie zasadach pracy, uzyskiwaniu informacji zwrotnych oraz formach konsultacji.
  6. Frekwencja będzie szacowana na podstawie udziału w lekcjach on-line, odbieranych wiadomości, zadawanych pytań, przesłanych pracach. Każdy nauczyciel powinien posiadać wiedzę o orientacyjnej frekwencji uczniów. Nie zaznaczamy jej jednak w dzienniku.
  7. Nauczyciele klas IV-VIII określą zasady i formy konsultacji z uczniami i rodzicami do dnia 27 marca.
  8. Praca ucznia będzie monitorowana i oceniana. Zalecana jest forma oceniania kształtującego. Oceniane będą wypracowania, zadania obliczeniowe, ćwiczenia. Zgodnie z zasadami ujętymi w Statucie szkoły. Prace artystyczne i ćwiczenia fizyczne będą ocenione po powrocie do szkoły.
  9. Pozostajemy w kontakcie. Uczmy się od siebie wzajemnie. Życzę nam wszystkim cierpliwości i zrozumienia wzajemnego.

Drodzy Uczniowie

W  najbliższych dniach będziecie łączyli się z nauczycielami przez Internet i pracowali indywidualnie lub porozumiewając się z kolegami/koleżankami przez komunikatory. Komunikacja z Wami prowadzona będzie za pomocą dziennika elektronicznego, poczty elektronicznej oraz za pomocą komunikatorów społecznych. 

Zadania przekazywane będą przez e-dziennik w godzinach  podanych w planie zajęć  (lub w inny ustalony między Wami a nauczycielami sposób). W tym celu skontaktuje się z Wami wychowawca klasy lub inny nauczyciel. 

Poprzez przekazanie poszczególnych zadań rozumieć należy: 

- informację o temacie - zakresie zadań,
- odpowiedzi na pytania, wyjaśnienie wątpliwości,
- określenie sposobów monitorowania Waszych działań i przekazywania informacji zwrotnej,
- ustalenie sposobu prezentacji zadań i ich oceny. 

W razie problemów zwracajcie się do wychowawcy lub innych nauczycieli w godzinach ich dostępności.  Udzielą Wam oni informacji zwrotnej, co jest wykonane dobrze i w jakim kierunku macie pracować dalej. Po wykonaniu zadania postępujcie zgodnie z instrukcją, której udzieli Wam nauczyciel.  

Sposób realizacji zadań 

Zadania przekazane do realizacji możecie realizować w indywidualny sposób i w godzinach, które odpowiadają Waszej aktywności i Waszym możliwościom. Korzystanie z narzędzi informatycznych może odbywać się w sposób, który umożliwi korzystanie z nich również pozostałym członkom rodziny. Prosimy, aby praca nad realizacją zadań nie przekraczała 6 godzin dziennie, co rozumieć należy, jako pracę on-line oraz wykonywanie czynności w sposób tradycyjny np. w zeszycie. Prosimy, abyście w czasie pracy zaplanowali różne formy aktywności fizycznej (korzystając z naszej strony FB). Pomogą Wam w tym nauczyciele wychowania fizycznego i trenerzy. A potem pochwalcie się tym. Może zainspirujecie innych. Wychowawca będzie pomagał Wam we wszystkich Waszych poczynaniach. 

Planowanie pracy 

W czasie zajęć szkolnych uczyliśmy się planowania pracy. Teraz czas na to, abyście samodzielnie tę pracę zaplanowali, stosownie do swoich możliwości tak, aby w określonym czasie wykonać wszystkie zadania. Wychowawcy przekażą Wam informacje o prostej technice zarządzania czasem własnym. Nazywa się pomodoro, a nazwę swoja wzięła od kuchennego zegara mierzącego czas gotowania potraw. W sieci znaleźć można aplikację, która może wam pomóc w planowaniu czasu. Możecie również wykorzystać dawne narzędzie do pomiaru czasu – klepsydrę i planować swoje działania krok po kroku. Planujcie swoją pracę tak, aby nie spędzać przed komputerem więcej niż trzy godziny dziennie. Wymyślcie z rodzicami ćwiczenia, które będziecie mogli wykonywać w przerwach. Jesteśmy przekonani, że Wasz plan się powiedzie i wszystkie zadania zostaną zrealizowane. Dołóżcie wszelkich starań, aby zrobić to najlepiej jak potraficie. O pomoc w planowaniu możecie też poprosić rodziców i rodzeństwo. To bardzo trudne i wielu dorosłych ma z tym problem. Wierzymy w Was i czekamy na zrealizowane zadania. Prezentacja Waszych prac nastąpi wtedy, kiedy będzie to możliwe. Czekamy na to. Powodzenia!

Ważne 

W najbliższych dniach nauczyciele informatyki będą pełnić dyżury, aby wesprzeć wszystkich potrzebujących wsparcia informatycznego. 

wtorek, godz. 14.00 – 14.30 – p. Gucwiński
środa, godz. 10.00 – 11.00 – p. Uzny
czwartek, godz. 17.00 – 18.00 – p. Podcerkiewna 

Pozostajemy w kontakcie.
Uczmy się od siebie wzajemnie.
Życzę nam wszystkim cierpliwości i zrozumienia wzajemnego
.

Dyrektor Szkoły - Bożena Łotecka

Copyright © 2019 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19 w Kędzierzynie-Koźlu. All rights reserved.

Joomla Templates by Joomla-Monster.com