- Szczegóły
- Joanna Wolak-Machnik
- Kategoria: Z życia klas
Uczniowie klas 8 B, 8 C i 8 E żywo dyskutowali na lekcjach języka polskiego i roztrząsali problemy nurtujące współczesną młodzież. Czy ściąganie to dobra metoda nauki? Co sądzą o tym dorośli - ich rodzice i nauczyciele? Co na ten temat myślą oni sami? Jakie są bolączki współczesnej edukacji....
O tym w artykułach opracowanych i zredagowanych przez uczniów. Zachęcamy do lektury, gdyż są pełne trafnych przemyśleń.
- Szczegóły
- Aldona Kasperska
- Kategoria: Z życia klas
10 oraz 11 maja klasy 2a, 2b oraz 2c wybrały się na wycieczkę do miejscowości Pokrzywna. Uczniowie oraz opiekunowie uczestniczyli w lekcji przyrodniczej prowadzonej podczas wycieczki po Górach Opawskich. Dzień pełen wrażeń zapewniły nam zabawy w Zaginionym Mieście Rosenau. Wieczorem uczniowie zorganizowali dyskotekę. Czekamy na kolejny wyjazd!
- Szczegóły
- Ewelina Kruk
- Kategoria: Z życia klas
W przededniu ferii zimowych Adaś i Hania wykazali inicjatywę i przeprowadzili lekcję kreatywną pod hasłem „Walentynki z Hanią i Adamem”. Przygotowali ciekawostki na temat Dnia Świętego Walentego – patrona zakochanych. „Miłość” w rozumieniu trzecioklasistów to także szacunek, ciepło, przyjaźń, zrozumienie, serdeczność…
W czasie zajęć Hania i Adaś zadbali o pogodny i radosny nastrój. Dzieci oprócz zdobytej solidnej dawki wiedzy, wykonały z pomocą prowadzących zajęcia kartki z życzeniami dla najbliższych oraz wzięli udział w zabawie tematycznej "raz, dwa, trzy przytul mnie". Każdy otrzymał ciastko z wróżbą i słodki łakoć, czyli to, co dzieci lubią najbardziej…
- Szczegóły
- Aldona Kasperska
- Kategoria: Z życia klas
18 stycznia klasy 2a oraz 3a wybrały się na wycieczkę do planetarium w Chorzowie. Uczniowie oraz opiekunowie uczestniczyli w dwulekcyjnych zajęciach "Królestwo planet". Czy Wielki Wóz jest gwiazdozbiorem? Dlaczego nie możemy lądować na Jowiszu? Na te i wiele innych pytań otrzymaliśmy ciekawe odpowiedzi.
- Szczegóły
- Ewelina Kruk
- Kategoria: Z życia klas
Zajęcia kreatywne w klasie 3c to lekcje, w których to uczeń staje po "drugiej stronie biurka" i ma stworzoną okazję, aby zaprezentować samego siebie. To czas, kiedy dzieci opowiadają o swoich pasjach i zainteresowaniach. Samodzielne wystąpienie to dla ucznia wielka chwila. Taka prezentacja uczy krytycznego i twórczego myślenia, a także współpracy w zespole, w którym aktualnie dany uczeń/uczniowie pełnią rolę przewodnika czy lidera, gdyż opowiadają o tym, czym się interesują, na czym się znają. Prowadzenie lekcji przez uczniów uczy ich większego zaangażowania w proces uczenia się. Wyszukiwanie informacji, gromadzenie notatek, wymyślanie zagadek, quizów czy przygotowanie projekcji multimedialnych – kształcą ucznia na wielu płaszczyznach.